Netflix ve diğer akış devlerinin üzerinde kara bulutlar dolaşıyor
Geçtiğimiz ay çoğu video yayın hizmeti için pek de iyi bir ay olmadı. Zira Bank of America’nın Sensor Tower’ın verilerine dayandırdığı araştırma raporuna göre, Nisan ayında platformlardaki indirmelerde ve aylık aktif kullanıcı sayısında (MAU) toplamda yüzde 4’lük bir düşüş meydana geldiği görülüyor.
Tek tek rakamlardan bahsetmek gerekirse, Netflix için sırasıyla indirmelerde yüzde 6 ve aktif kullanıcı sayısında yüzde 8’lik bir düşüş yaşandı. Disney+‘da ise indirme sayısı yüzde 26, aylık aktif kullanıcı sayısı ise yüzde 10 oranında düştü. Öte yandan, Warner Bros Discovery yaklaşık 11,8 milyon indirme ve 48,6 milyon MAU ile hem yıldan yıla hem de aydan aya büyüme sağlayarak büyük bir başarı elde etti.
Rapora göre, bazı analistler büyümedeki yavaşlamayı pandemi dönemindeki patlamanın ardından talepteki düşüşe ve özellikle ABD’de olmak üzere bazı pazarlardaki doygunluğa bağlıyor. Dahası, Netflix’in ateşlediği rekabet ortamı, daha fazla yayın hizmetini şifre paylaşımını engelleme ve daha ucuz reklam destekli sürümler sunma konusunda harekete geçirdi. Bu da bir anlamda zayıflık olarak görülerek müşterileri kaçırdı.
Şifre paylaşımı konusunda erken davranan Netflix, 2024’ün ilk çeyreğinde 9 milyondan fazla abone eklemeyi başardı. Bu, geçen yıl bazı planların fiyatlarını artırmasının ardından geldi ve Premium abonelik artık ABD’de ayda 22,99 dolara satılıyor. Türkiye’de ise bu rakam 119,99 TL ile 229,99 TL arasında değişiyor.
Netflix birkaç yıl önce büyüme tahminlerini tutturamayınca ve abone sayısı son on yılda ilk kez düşünce taşları yerinden oynatmaya başladı. Nisan ve Haziran 2022 arasında yaklaşık bir milyon abonenin şirkete veda ettiği, buna rağmen toparlanma yolunda ilerlediği bildirildi.