Yaşam

LGS bir zeka testi değil, emek ve motivasyon testidir

Sınava hazırlık sürecini verimli geçirebilmek için tesirli çalışma formülleri benimsemek çok kıymetli

Lise ve üniversite imtihanlarının bir zeka testi değil bilakis büsbütün emek ve motivasyon testi olduğunu söyleyen uzmanlar, gayeye ulaşmak için planlı ders çalışmanın yanı sıra test hünerlerini geliştirmenin de değerli olduğunu vurguluyor. İTÜ GVO Beylerbeyi Ortaokulu Ruhsal Rehberlik ve Danışmanlık Ünitesi, LGS hazırlık sürecinde tesirli test çözme teknikleriyle ilgili tekliflerde bulunuyor.

LGS imtihanından evvel çözülen soruların oluşturduğu bilgi birikimi, öğrencilerin imtihanda başarılı olmasına katkı sağlıyor. Çözülen her misal soru deneyim kazandırıyor. Tesirli ve yanlışsız test çözme tekniklerini imtihanlarda uygulayabilmek için, öncelikle meskende bu alışkanlığın yanlışsız bir formda kazanılması gerekiyor. İTÜ Geliştirme Vakfı Okulları Beylerbeyi Ortaokulu Ruhsal Rehberlik ve Danışmanlık Birimi, LGS hazırlık sürecinde tesirli test çözme teknikleriyle ilgili faydalı bilgiler paylaştı.

Etkili ve Verimli Test Çözme Teknikleri İçin Öneriler

Sağlıklı beslenin ve tertipli uyuyun: Sistemli beslenmediğinizde yahut aç durduğunuzda dikkat ve odaklanma problemleri yaşayabilirsiniz. Uyku, yalnız sıhhatimiz için değil, öğrenmemiz için de büyük değere sahiptir. Ders çalışmak için dahi olsa geç yatmamalı, uykunuzu almalısınız.

Hedeflerinizi belirleyin: Her gün çözmeniz gereken soru sayısını ya da yapmanız gereken ödevleri hedefleyerek planlama yapabilirsiniz. Böylelikle o günkü maksadınızı bilecek ve onu gerçekleştirmek için çalışmış olacaksınız.

Konuyu öğrenip özümsedikten sonra test çözün: Test tekniğine alışmak için çok soru çözülmelidir. Ancak test çözülecek husus tam öğrenilmeden test çözmeye geçmemek gerekir. Mevzuyu öğrenip sistemli tekrar etmek unutulmuş noktaların tam öğrenilmesini sağlayacaktır. Mevzuyu öğrenmeden test çözmek çok yararlı olmayacağı üzere testlerde fazla yanlışınız çıkacağı için motivasyonunuzun düşmesine de neden olacaktır.

Soruda verilen bilgilere dikkat edin: Soruda bilgi olarak verilen kısımları dikkatli okuyun. Altı çizili ve koyu yazılmış sözlere dikkat edin. Bazen, soruda gördüğümüz küçük bir detay soruyu gerçek yapmanızı sağlayabilir. “Tamamen, mutlaka, sadece, en az, en fazla, en önemli, her zaman, asla, yalnızca, değildir, ulaşılamaz, ilk, son vb.” vurgulanan sözleri gözden kaçırmayın.

Sorulara ön yargılı yaklaşmayın: İmtihanda hem güç hem de kolay sorular olacaktır. Sorunun uzunluğuna bakarak sıkıntı olduğunu düşünüp soruyu okumadan sıkıntı diyerek geçmeyin. Uzun açıklamalar soruyu çözmeniz için ipuçlarını içinde barındırabilir.

Soruya yorum katmayın: Soruda ne soruluyorsa ona odaklanın. Sorunun yanlış olduğu yahut bu kadar kolay olamayacağını düşünerek sorudan uzaklaşmayın.

Turlama tekniğini kullanın: Süreyi yetiştirme probleminin üstesinden gelmenin yolu, imtihanlarda ve ders çalışırken zorlandığınız sorulara takılıp kalmamaktır. Zorlandığınız soruya çok fazla vakit harcamayın. O soruyu boş bırakıp işaret koyarak bir sonraki soruya geçin. İmtihan sonunda vaktiniz kalırsa boş bıraktığınız sorulara tekrar dönün.

Farklı zorluk düzeylerinde ve farklı kaynaklarda testler çözün: Daima olarak, kolay yahut güç kaynaklardan test çözmeyin. İmtihanda hem kolay hem sıkıntı sorular olacağı için farklı zorluk düzeylerinde sorular çözün. Test çözmenin hedeflerinden birisi de, farklı soru tiplerine hakim olmaktır.

İşlem yapın: Süreç gerektiren sorularda kaleminizi kullanın. Süreçleri akıldan yapmanız kusur yapma mümkünlüğünü artırır. Bu nedenle kitapçıklarda sizlere verilen boş alanları süreç yapmak için kullanın.

Önce soru kökünü okuyun: Paragraf ve açıklaması olan sorularda, evvel soru kökünü daha sonra paragraf ve açıklama metnini okuyun. Soru kökünü okumadan paragrafı okumanız durumunda, soruyu okuduktan sonra paragrafı tekrar okumak zorunda kalırsınız ve bu vakit kaybına neden olabilir.

Tüm şıkları okuyun: Tüm şıkları okumadan soruyu cevaplamayın. Birtakım sorular en gerçek şıkkı bulmanızı isteyebilir.

Çok süratli okumayın: Vakti yetiştirememe derdi ile soruları çok süratli okumayın. Çok süratli okumanız soruyu yanlış çözmenize ve soruyu tekrar okumak zorunda kalmanıza neden olabilir.

Mola verin: Beynimiz de öbür kaslarımız üzere muhakkak bir mühlet sonra yorulur ve randımanı düşer. Bu nedenle mola vermeden çok uzun mühlet çalışmanız verimliliğinizi düşürecektir. En fazla 45-50 dk. çalıştıktan sonra 10-15 dk. mola vermelisiniz.

Öğretmeninize sorun: İmtihanlarda ve test çözerken yapamadığınız yahut yanlış yaptığınız soruları öğretmeninize sormalısınız. Testlerde, karşılığını öğrenmediğiniz soru kalmasın.

Olumlu düşünün: İmtihan başlayana kadar biraz heyecanınızın olması olağandır. İmtihandan evvel sizi rahatlatacak olumlu iç konuşmalar yapın. İmtihan anında, korkunuzun arttığını hissettiğinizde yahut yorulduğunuzda kısa molalar (20-30 sn.) verin. Telaşınızı sakinleştirmek konusunda zorlandığınız durumlar oluyorsa okul rehberlik öğretmeninizden yardım alabilirsiniz.

Bilemediğiniz soruları boş bırakın: Merkezi imtihanlarda ve deneme imtihanlarında yanlış yanıtlar yanlışsız karşılığı götürdüğü için, bilemediğiniz soruları boş bırakın.

Kodlamayı imtihan sonuna bırakmayın: Karşılık anahtarını kodlamayı imtihan sonuna bırakmayın. Her sorudan sonra yahut sayfa sayfa kodlayın. En ülkü olanı her sayfadan sonra kodlamanızdır.

Kontrol edin: İmtihan sonunda, kitapçık tipi, öteki kodlanması gereken kısımları kodlayıp kodlamadığınızı, karşılıklarınızı yanlışsız formda kodladığınızı denetim edin.

Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu